Artykuły Felietony Nowości Porady Teksty
Marketing szeptany kampanie
Dlaczego należy ustalać cele kampanii marketingowej?
Każda kampania marketingowa ma swój określony cel, a przynajmniej powinna go mieć, by dało się na bieżąco kontrolować jej efektywność i w razie czego jakoś ją modyfikować, aby powoli prowadziła ona do założonych rezultatów. Nie da się skutecznie promować nawet najmniejszego i najzwyklejszego biznesu, jeżeli nie ma się na tę promocję żadnej konkretnej koncepcji. Należy ustalić ją już na samym początku, gdy tylko zaczyna się planować marketing szeptany kampanie i jest się na pierwszych etapach ich przygotowań. Podstawową wadą niezadbania o tę kwestię będzie zwykłe marnowanie pieniędzy. Na pewno nie zostaną one dobrze wykorzystane, jeżeli przedsiębiorca nie dowie się, co takiego z ich pomocą chciałby konkretnie uzyskać.
Celem promocji nigdy nie powinno być po prostu doprowadzenie do większej popularności marki. Lepiej te cele znacznie bardziej sprecyzować, aby dla wszystkich pracowników było to jasne i klarowne, do czego mają teraz dążyć. Promocja może skupiać się na wybranym obszarze oferty albo nawet wyłącznie na jednym konkretnym produkcie, w którym dostrzega się większy potencjał. Poprzez wypromowanie takiego towaru zazwyczaj doprowadza się bowiem mimowolnie do wypromowania całej marki.